Program CSR AFY haniff dengan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.


Program CSR Afy haniff dengan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.


Program CSR AFY haniff dengan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian | Assalamualaikum dan Hai. Yang tengah membaca ni, kenal tak dengan produk dari AFY haniff? Rasanya rata-rata orang kenal dengan AFY haniff ini. Lagi-lagi bila kita sebut perkataan “serai wangi”. Ini kerana, produk serai wangi jenama AFY haniff ini memang terkenal di mana-mana pasaraya. Tapi tahukah anda, selain daripada serai wangi , terdapat pelbagai lagi produk yang dikeluarkan oleh AFY Haniff ini. Tapi sebelum tu, mari Cik Renex ceritakan serba sedikit mengenai syarikat AFY haniff ini.


AFY haniff Group (M) Sdn. Bhd telah diasaskan dan diperbadankan di Malaysia pada tahun 2006. Lama dah sebenarnya syarikat AFY haniff ni bertapak di Malaysia. AFY haniff menyediakan detergen herba organik dan penghalau serangga yang mengandungi intipati serai utamanya. AFY Haniff sangat terkenal dengan dengan formula organik yang dapat menakutkan serangga sebagai contoh Penghalau Serangga Secara Semulajadi SWiPEL AFY haniff. Bila mendengar formula organik, pastinya produk keluaran mereka sangat mesra alam dan selamat untuk digunakan. Untuk pengetahuan anda juga, sehingga hari ini, AFY Haniff telah berjaya berada di lebih daripada 2,000 pasar raya di Semenanjung Malaysia, Sabah, Sarawak, Brunei, Singapura dan Thailand. Jadi tidak hairan la ,kalau kebanyakkan orang kenal dengan produk ini.


 Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.


AFY haniff juga sebenarnya sangat aktif dengan aktiviti-aktiviti yang melibatkan kemasyarakatan atau “CSR” . Baru-baru ini, AFY haniff mengadakan program gotong-royong mewangikan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian. Aktiviti ini adalah hasil kerjasama yang pertama di antara AFY Haniff dan juga team McDonald’s dengan di bantu oleh Bite Media Consultants selaku pembantu belakang tabir untuk sama-sama menjayakan event ini.



Program CSR Afy haniff dengan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.


Mungkin ada yang tidak biasa dengar Rumah Ronald McDonald ni bukan? Rumah Ronald McDonald adalah satu kerjasama antara RMHC Malaysia, McDonald’s Malaysia, rakan-rakan niaga, dan pelanggan-pelanggan McDonald’s yang menyumbang melalui tabung RMHC yang terletak di lebih daripada 275 restoran McDonald’s di seluruh negara. Hasil sumbangan tersebut digunakan untuk pembinaan satu rumah persinggahan untuk memudahkan para keluarga menjaga anak mereka yang sakit di hospital USM. Dengan adanya rumah ini, ahli keluarga dapat bersama dengan anak mereka setiap hari sepanjang menerima rawatan di Hospital USM tersebut. Rumah Ronald McDonald di HUSM ini adalah rumah kedua di Malaysia.


Tujuan utama AFY Haniff bertindak mewangikan Rumah Ronald McDonald ini adalah sebagai tanda simpati kepada para pesakit dan waris terdekat untuk bahagian Pediatrik di HUSM Kubang Kerian Kelantan. Kehadiran AFY Haniff sedikit sebanyak dapatlah meringankan sedikit beban adik-adik pesakit dan keluarga mereka sepanjang mendapatkan rawatan di HUSM Kubang Kerian.


BITE


Program CSR antara AFY haniff dan Rumah Ronald McDonald HUSM Kubang Kerian di adakan pada 24 September 2019 baru-baru ini. Program dimulakan seawal jam 9pagi. Semua yang terlibat berkumpul terlebih dahulu untuk sesi perkenalan dan taklimat ringkas tentang perjalanan program hari tersebut bagi memastikan program dapat dilaksanakan tanpa ada masalab. Setelah sesi taklimat selesai, mereka bergerak ke Rumah Ronald McDonald.


BITE

Aktiviti seterusnya adalah membeli barangan keperluan untuk kegunaan penghuni Rumah Ronald McDonald dan juga memudahkan urusan mereka sepanjang berada disana. Antara barangan yang di beli adalah seperti barangan elektrik, peralatan memasak, makanan kering dan juga makanan basah. Setelah usaii membeli barang-barang yang diperlukan, mereka memasak beramai-ramai untuk makan bersama.

Aktiviti diteruskan semula pada jam dua petang dengan aktiviti penting iaitu mewangikan Rumah Ronald McDonald sepenuhnya dengan menggunakan produk dari AFY haniff. Antara yang mereka lakukan adalah menyapu sampah, mop lantai dan membersihkan habuk.


Program CSR Afy haniff dengan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.

Ada juga sebahagian daripada mereka mengemop lantai mengunakan produk dari AFY haniff iaitu Pencuci Lantai SWiPEL AFY haniff.


Program CSR Afy haniff dengan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.


Selain itu juga, ada yang menyembur spray pewangi dari AFY haniff iaitu Pewangi Fabrik D'MENC AFY haniff . Boleh disembur pada semua jenis fabrik seperti langsir, sofa, kasut, carpet, cadar & kerusi . Pastinya ia menyegarkan semula fabrik kita dan menghapuskan 99.9% bakteria. Sebahagian dari mereka juga mencuci pinggan menggunakan produk dari AFY haniff iaitu Sabun Pencuci Pinggan 40 days AFY haniff.


Program CSR Afy haniff dengan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.


Setelah selesai semua aktiviti mencuci, boleh la kita membersihkan tangan kita dengan menggunakan Pencuci Tangan Berbuih PLASH keluaran dari AFY haniff juga. Ianya kaya dengan buih halus (foaming pump) yang mudah dibilas. Yang paling seronoknya, ia mampu menanggalkan minyak di tangan dan hilangkan bau makanan di tangan selain memberi kelembutan pada kulit.


mewangikan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.


Setelah selesai gotong-royong bersama-sama, aktiviti kemuncaknya adalah menyampaikan pemberian sumbangan dalam bentuk barangan jenama AFY Haniff kepada para penghuni yang ada di sana. Diharapkan dengan pemberian ini akan meringankan beban mereka sedikit.

Afy haniff mewangikan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.

Pemberian wang secara ‘kilat’ turut diberikan pada salah seorang waris pesakit pediatrik di HUSM Kubang Kerian. Pemberian wang yang tidak seberapa ini di beri secara mengejut ‘on the spot’ kerana atas rasa sedih akan nasib keluarga ini. Anak kepada pakcik ini sedang terlantar di HUSM akibat di langgar kereta dan usianya hanyalah 5 tahun saja. Kecederaan anak pakcik ini agak serius dan semoga semua yang membaca ini dapat mendoakan kesembuhan anak pakcik.


Tahniah di ucapkan kepada pihak AFY haniff kerana berjaya melaksanakan aktiviti kemasyarakatan @ CSR ini. Sedikit sebanyak dapat meringan beban keluarga pesakit.




Afy haniff mewangikan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian.





10 comments

  1. Tahniah buat team AFY haniff. Moga buka mata byk pihak diluar sana.

    ReplyDelete
  2. Bagus Afiy Haniff buat prog CSR mcm ni

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, tahniah buat Afy Haniff. Bgus seskali sekala buat amal macam ni.. Mewangikan rumah Mcdonald. Nad tak oernh lagi pakai produk ni.. Lepas ni boelh cari dan cuba

    ReplyDelete
  4. bagus betul usaha murni yg AFY haniff lakukan ini ye... Alhamdulillah

    ReplyDelete
  5. Tahniah Afy Haniff sangat menarik program sebegini harus diperbanyakan lagi dan dicontohi pada yg lain juga

    ReplyDelete
  6. Congrats kepada Afy Haniff & McDonald's

    ReplyDelete
  7. Tahniah AFY Haniff.. bagus aktiviti macam nie kan..

    ReplyDelete
  8. tak penh perasan produk ini.. boleh la try usha produk dorg ni

    ReplyDelete
  9. Tahniah team AFY haniff, team McDonald dan juga BITE's dalam menjayakan gotong royong ni

    ReplyDelete
  10. Tahniah team AFY haniff, McDonald & Biter's...moga usaha ini berterusan

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan pendapat anda.

© Blog Cik Renex