Cuka Organik dari Alce Nero untuk memenuhi permintaan tahap kesihatan dan tenaga optimum dalam kalangan rakyat Malaysia

Cuka Organik dari Alce Nero


Cuka Organik dari Alce Nero untuk memenuhi permintaan tahap kesihatan dan tenaga optimum dalam kalangan rakyat Malaysia | Assalamualaikum dan Hai. Alce Nero, peneraju makanan organik di Itali, memperkenalkan Cuka Cider Epal Organik (Organic Apple Cider Vinegar) dan Cuka Balsam Organik Modena (Organic Balsamic Vinegars of Modena) yang diperbuat daripada musta anggur bagi memenuhi permintaan tahap kesihatan dan tenaga optimum dalam kalangan rakyat Malaysia. 

Di Malaysia, pengguna biasanya mengambil cuka bagi menyejukkan badan, untuk mempertingkatkan aliran darah, mengurangkan simptom sakit tekak dan untuk membantu mengurangkan berat badan. Di sesetengah negara, terdapat amalan budaya dan tradisi yang menggunakan cuka sebagai penahan selera makan, seterusnya membantu dalam usaha mengurangkan berat badan. 

Sebelum ini pernah dilaporkan bahawa punca utama kematian di Malaysia adalah penyakit kardiovaskular. Cuka dapat membantu mengurangkan tekanan darah dan mengawal atur peredaran darah yang mungkin berkait untuk meningkatkan risiko penyakit jantung.

Sejak sekian lama cuka dipercayai untuk menurunkan suhu badan, di samping itu, ia juga diambil untuk mengurangkan simptom-simptom sakit tekak. Manfaat pengambilan cuka ini khasnya berguna semasa cuaca panas, seperti gelombang haba yang dialami Malaysia baru-baru ini. 

Cuka Cider Epal Organik dan Cuka Balsam Organik Modena Alce Nero menerima pensijilan 100% organik oleh European Union Law dan Standard Pertanian Jepun (JAS). Pengiktirafan berkenaan turut merangkumi kesemua hasil terlibat, tanah penanaman buah-buahan, kilang pemprosesan serta prosedur dan ramuan yang digunakan untuk kesemua item. 

Faktor yang membezakan cuka yang baik di pasaran adalah asalan ramuan mentah dan bagaimana ia diproses. Khasnya bagi produk yang ingin dinikmati tanpa memanaskannya mahupun dimasak, adalah lebih baik untuk memilih ramuan organik yang dipercayai dan ini termasuk pemilihan cuka. 

Cuka Cider Epal Organik Alce Nero ~ versatil dan menyihatkan


Cuka Organik dari Alce Nero


Cuka Cider Epal Organik Alce Nero adalah organik sepenuhnya, memberikan pengguna keyakinan kukuh tanpa perlu bimbang tentang sebarang kandungan pestisid, bahan tambahan atau bahan awet. Disediakan dalam dua varian, Ditapis dan Tidak Ditapis, cuka cider epal premium ini kaya dengan manfaat kesihatan. 

Kandungan asid asetik di dalam cuka ini mungkin membantu menurunkan kandungan gula dalam darah dengan menghalang penyerapan kanji dan menggalakkan sensitiviti insulin secara terus selepas pengambilan makanan dalam kalangan individu yang mengalami keadaan ketahanan insulin atau yang menghidapi Diabetes Jenis 2. 

Asid Asetik menahan selera, meningkatkan metabolisme dan mengurangkan retensi air, seterusnya menjadikan ia berguna bagi usaha penurunan berat badan. 

Cuka Cider Epal Alce Nero mengandungi kalium dan enzim-enzim yang membantu meningkatkan kadar tenaga serta elemen antimikrob yang sekian lamanya telah digunakan dalam langkah menyembuhkan luka dan jangkitan. Ia juga kaya dengan bahan-bahan bioaktif yang membantu menentang tekanan oksidatif dan memperkukuhkan imuniti tubuh.    

Cuka Cider Epal Alce Nero juga amat versatil. Ia boleh dinikmati sebagai minuman, sos salad ataupun sebagai tambahan rasa kepada masakan masam manis. Ia menjadi satu minuman yang menyegarkan apabila dicampur bersama Madu Alce Nero.

Selain itu, nilai keasidan yang rendah dalam cuka-cuka ini juga membenarkan jangka hayat yang panjang tanpa perlu disejukkan di dalam peti. 

Cuka Balsam Organik Modena Alce Nero ~ pekat dan kaya dengan rasa 

Cuka Organik dari Alce Nero

Cuka Balsam Organik Modena Alce Nero adalah cuka yang berwarna gelap, pekat dan kaya dengan rasa yang dihasilkan daripada musta anggur yang ditapaikan dengan baik dan lama. Ia berkongsi manfaat kesihatan yang sama dengan Cuka Cider Epal Alce Nero, dengan perbezaan kecil dalam nilai kalori dan tahap keasidan. 

Ia sesuai dinikmati sebagai minuman, bersama salad, sos dan perapan atau untuk menambah keenakan rasa sajian ayam, stik dan ikan. 

Penawaran 

Kedua-dua varian Cuka Cider Epal Organik Alce Nero dijual pada harga RM12.50 setiap botol, sementara Cuka Balsam Organik Modena Alce Nero ditawarkan pada harga RM13 sebotol. 

Rangkaian cuka Alce Nero ini juga telah menerima pengiktirafan Halal

Cuka dan makanan organik mewah Alce Nero boleh didapati di sudut makanan organik AEON, Cold Storage, Ben’s Independent, Jason’s Food Hall, Jaya Grocer dan Village Grocer. Jangan lupa dapatkan.

3 comments

  1. orang2 di Timur Tengah amalkan cuka dalam pemakanan harian diorang. sihat2 tengok sebab sememangnya cuka makanan ni elok untuk kesihatan. orang Malaysia pula la lepas ni jadikan amalan juga.

    ReplyDelete
  2. Bagus amalkan cuka organik ni tapi itulah takut tak tertelan pulak nanti.

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan pendapat anda.

© Blog Cik Renex