Sedih vs gembira

August 01, 2013



(Sumber gambar: http://chibird.com/post/57008874385/little-molang-bunnies-to-brighten-up-your)



Kita ni manusia kadang2 terlalu memikirkan perkara yang menyedihkan hati dan perasaan. Fikir perkara2 yang meranapkan hati. Bila terfikir je tak apa,tapi paip air mata pun laju je bocor. Dah kenapa kan?

Tak penat ke fikir hal2 sedih haaa?? *soalanuntukdirisendirijugaksebenarnya

Sudah2 lah fikir hal yang meruntun kalbu. Tanpa kita sedar,kita sebenarnya dah terlepas banyak peluang kegembiraan kerana terlalu asyik melayan perasaan hal2 yang sedih.

So, GEMBIRALAH.

SENYUM.

InshaAllah,segalanya akan baik2 sahaja. Allah tu menguji kita sebab mungkin kita terlalu jauh dengan Dia sampai dia rindu pada kita. Rindu pada DOA kita. Selalunya,setiap permasalahan tu Allah dah turunkan sekali dengan penyelesaian. Cuma kita tidak sedar.


Okay?senyum lah. MULAKAN HIDUP DAN AZAM BARU.




Psssssstttt, hari khamis dah oit. Khamis minggu depan dah rayer. Cepatnye masa berlalu. Nak wat entry ramadhan pun tak sempat.haha

You Might Also Like

0 komen

Terima kasih sudi baca sampai habis dan komen. :)

BANTAL ADA NAMA SENDIRI?

Assalamualaikum dan Hai. Untuk makluman blogger sekalian, Cik Renex ada wat barang dari kraf secara kecil-kecilan. Saja. Dari minat ja...

Hasil Merepek

Ohsem blogger