Masih ingatkah anda tentang CONGKAK?

April 03, 2012

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.




C O N G K A K



Siapa yang tak pernah main congkak?

Siapa yang tak tahu main congkak?




Memang sedih kalau ada yang jawab SAYA pada soalan aku diatas tu.Sebab congkak ni merupakan permainan Tradisional yang paling best dan mencabar bagi aku selain batu seremban dan sukan tarik tali.HAHA.Congkak ni memerlukan kemahiran matematik dan merancang sebelum bertindak.betul tak?



Aku main permainan ni minggu lepas kat rumah mak mertua akak aku.Hehe.Lawan dengan akak aku kadang2 menang,kadang2 kalah.Pastu main dengan si kecik Farisha tu.Baru pertama kali dia main,tapi kira ok lah.Da terer main ngelat jugak tuh.Hehe.Belajar dari SIFU kan..





 Ni gambar dia sebelum mandi.Semangat nak main.


Ni gambar dia selepas mandi.Sambung semula main.Ada rupa jaguh Congkak tak?Hehehe




You Might Also Like

2 komen

  1. Congkak..
    :)
    bila tengok sicilik tuh bermain congkak, rasa macam dah lama meninggalkan zaman congkak.. rasanya bertahun jugak la..
    btw, rasanye papan congkak tuh susah nak jumpe kan sekarang?

    ReplyDelete
  2. kan..baru teringat mainan ni..skrg intg main game fb jek..:)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca sampai habis dan komen. :)

BANTAL ADA NAMA SENDIRI?

Assalamualaikum dan Hai. Untuk makluman blogger sekalian, Cik Renex ada wat barang dari kraf secara kecil-kecilan. Saja. Dari minat ja...

Hasil Merepek

Ohsem blogger