guna lah bahasa yang indah :)

December 23, 2011

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.


SILA TENGOK GAMBAR DI BAWAH
copy from facebook






situasi di atas ni sering terjadi didalam kehidupan sehari-harian kita.Kadang-kadang kita tengok awek cun,muka ayu2 lalu dalam hati terdetik "wah cantiknya dia".Kadang-kadang pula kita tengok jejaka hot lalu,rambut pacak2..kita pun cakap "masyaAllah,handsomenyee mamat tu".Itu semua normal kan

Tapi semua tu dari pemerhatian mata kasar kan.Bila kita dengar cara percakapan,cara pergaulan..lain pula perwatakan mereka.Cakap ikut sedap,bahasa yang digunakan jugak terlalu 'advance'.Contohnya macam dalam gambar tu.hehe,

Aku pun kadang-kadang cakap tak sopan jugak tapi takde la sampai mencarut.aku selalu cakap bongek,ngok..adoii.tu pun x beradab jugak kan.Kena ubah ni!hehehe


so,pengajaran dari entry ni."Gunalah Bahasa dengan sopan.Budi bahasa budaya kita"(nasihat unuk diri sendiri jugak)

kbai.selamat bercuti :)

You Might Also Like

4 komen

  1. ramai orang sekarang camtu.. mmg kena ubah.. ;D

    ReplyDelete
  2. betul... kena jaga dan perhatikan tu...
    take note wahai gadis2...
    saja singgah sini..
    usha entri....

    ReplyDelete
  3. w a j i b take note :)

    thanks singgah LIEZA

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca sampai habis dan komen. :)

BANTAL ADA NAMA SENDIRI?

Assalamualaikum dan Hai. Untuk makluman blogger sekalian, Cik Renex ada wat barang dari kraf secara kecil-kecilan. Saja. Dari minat ja...

Hasil Merepek

Ohsem blogger