TaHi maTa banYak disebAbkan celaK??

November 03, 2009 C i k R e n e x 0 Comments



Salam. td smpat bace majalah DARA nov09.huuu.jgn terkejut okeh.sy bace mjlh dara.dulu sy ni peminat no 1 REMAJA.tiap2 bulan wajib beli wpon kadang2 isu yg berulang n citer yg berulang2.hee.tp sejak bile ntah sy da kurg mint utk bce mjlh remaja,n skrg lebih tertarik kepada majalah DARA.mayb sy minat nk bce sbb nk tgok mcm ne dieorg pkai tdung n slendang kan.tp lame2 timbul rase minat.sebab majalah ni bnyk info.pasal muslimah n more kpd islamic.bukankah itu bagus?n fesyen2 n baju2 lam ni pun boleh dikatakan menutup aurat lah.boleh la jugak membantu sy yg serba kekurangan ini.alhamdulillah.harap2 jadi kan.tp xtaw bile.insyaallah.

td bace yg part KAK AIDA CORNER,ader sorg pembaca tnya


"yg die perasan bila die pkai celak mata,tahi mata akan kuar bnyk bbeza kalo xpkai."

huhu..betoi ke?sy pun jenis yg suke pakai celak mata atau bahasa jawanya eyeliner.tp xderk la bnyk sgt terkeluar tahi matanya..hahahah..


nk taw jwpn die 

"" sebenarnya bahan2 yg trdpat dlm celak mata tersebut dikatakan punca utama knapa tahi mata mudah keluar. celak biasanya mempunyai alkanolamin,alcohol lemak,polivinilpirolidon,eter selulosa,metilparaben,antioksidan,pewangi dan titanium dioksida yg boleh menyebabkan tahi mata mnjd lbih bnyk....kosmetik mata terutamanya celak harus dibersihkan dan dijaga dgn berhati2 krn alis mata mudah menjadi radang atau gatal2""


oooo..bawu tau.kena berhati2 la pas ni.b4 kuar,make sure xder tahi mata kat mata.hehehe..

=]



0 komen:

Terima kasih sudi baca sampai habis dan komen. :)